GATS GUERRERS: EN TERRITORI SALVATGE / FOC I GEL, d’Erin Hunter

14 set

Erin Hunter és el nom que han triat quatre cervells femenins Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland i Victòria Holmes, per signar la saga Warriors, traduïda al català com a Gats guerrers.

El gat, com a personatge principal, ha estat protagonista d’una llista inacabable en el còmic i en l’animació: Garfield, Fritz, Fredy, Silvestre, Tom… Warriors incorpora un nou gat, aquest cop en la literatura juvenil.

El seu nom és Rusty, un gat domèstic de ciutat. El bosc on s’endinsa el nostre heroi, a la recerca de llibertat i àvid d’aventures, és el territori salvatge on quatre clans de gats rivalitzen i lluiten per defensar la seva zona de caça i ser els més poderosos. L’exploració el portarà a formar part del Clan del Tro, convertir-se en guerrer i adoptar el nom de Peu de foc.

Les autores han aconseguit lligar una història molt ben tramada, basada en valors com l’amistat, l’humilitat i l’esforç. Un podria pensar que Josep Guardiola, exentrenador del F.C.Barcelona, ha estat tocat per l’ànima de Warriors. Bromes a part, tots aquests valors humanitzen els diferents personatges felins i configuren una novel·la èpica i màgica.

La col·lecció, en la versió original en anglès editada per HarperCollins, està composta per nombrosos llibres. Formen part d’aquest món fantàstic les diferents publicacions de novel·les, històries  paral·leles, còmics,  guies i edicions especials. Si voleu aprofundir en la informació  entreu a la pàgina oficial de Warriors.

Durant el 2012 han estat publicats els dos primers volums En territori salvatge és el primer, i Foc i gel el segon. L’editorial La Galera els ha publicat en català i Salamandra en castellà. El proper mes d’octubre es publica la tercera part de la saga, El bosc dels secrets.

No sé exactament què tenen aquests llibres, però la veritat és que enganxen molt. Ajuden a fer lectors. Es pot recomanar  a partir dels onze anys i si els petits lectors donen una oportunitat al primer llibre, estic segur que després repetiran amb el segon.

L’aire glaçat mossegava els ossos d’en Peu de Foc a mesura que la foscor el va anar embolcallant. No sentia cap soroll, i l’olor de terra mullada li feia pessigolles als narius.

Títol primer volum: En territori Salvatge Títol original: Into the wild  Autora: Erin Hunter (pseudònim de Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland i Victòria Holmes) Traductor: Armand Carabén  Editorial: La galera  EAN: 978-84-246-4271-6  Primera edició: març de 2012  Format: rústega, 298 pàg.  Preu:  12.95 euros.

Títol segon volum: Foc i gel  Títol original: Fire and ice  Autora: Erin Hunter  (pseudònim de Kate Cary, Cherith Baldry, Tui Sutherland i Victòria Holmes) Traductor: Armand Carabén  Editorial: La galera  EAN: 978-84-246-4380-5  Primera edició: juny de 2012  Format: rústega, 363 pàg. Preu: 12.95 euros.

5 Respostes to “GATS GUERRERS: EN TERRITORI SALVATGE / FOC I GEL, d’Erin Hunter”

  1. JOMATEIXA 14 Setembre 2012 a 10:52 #

    Veig que si que hi estan força enganxats. Me’ls anoto per les meves filles.

    • jordi1973 14 Setembre 2012 a 15:30 #

      Desitjo que els hi agradi. Ja em diràs.

      • Pablo 25 Setembre 2012 a 18:54 #

        Segur que els hi agraden, són fantàstics.

  2. nose 20 Mai 2014 a 21:05 #

    Hola, tinc 13 anys y m’agrada molt aquests llibres, enganxen molt. La primera vegada que vaig veure el dibuix de la cara del gat que hi ha a la tapa del llibre ( es bonic y m’agraden els animals) ho vaig comprar sense mirar el titol ni res, ho volia tenir ja per a mi. I jo com parlo mes castellá que catalá sempre agafo els llibres en castellá ( exepte quan m’els regalen en catalá, sempre m’els llegeixo ), i no ho havia mirat, vaig agafar el llibre en catalá, i a mes el tercer😄. Despres no vaig tenir mes remei que comprar-me els altres en catalá. No s’em va ocorrer cambiar-ho, a mes ja estic acostumbrada als noms dels gats en catalá, que son diferents als de castellá.

    • jordi1973 20 Mai 2014 a 23:43 #

      M’alegro molt que t’agradin aquests llibres. Tinc entès que els bons lectors d’aquests llibres sou molt fans. Això està bé! Llegir en català o en castellà? Jo et recomano que els autors que escriuen en català els llegeixis en català i els que ho fan en castellà els llegeixis en castellà. El cas dels Gats guerrers és diferent perquè és una traducció. En aquests cassos, tu mateixa. Pot ser una motivació llegir en la llengua que més fluixa portis a escola, així sempre pots retenir vocabulari i millorar l’ortografia. Moltes gràcies per haver deixat un comentari. Ei, ja saps que aquesta setmana ha sortir un de nou dels Gats guerrers?

Deixa un comentari

